Aria zaczerpnięta ze słynnej sceny szaleństwa z „Lucii di Lammermoor” Gaetano Donizettiego, opery rozsławionej przez interpretację Marii Callas:
Scena jest ciemna. Jest to moment, w którym Maria Callas wchodzi na scenę po zmianie makijażu. Niezwykły wygląd fizyczny, z dużymi oczami zamkniętymi w twarzy z wysokimi kośćmi policzkowymi. „La divina”, silna publicznie i krucha w sferze prywatnej. Kostium sceniczny jest imponujący i elegancki, a jego ruch staje się muzyką samą w sobie, pachnącą labdanum i waniliowym sypkim pudrem do twarzy.
Pierpaolo Pasolini określa postać tej kobiety jako „ponadczasową, archaiczną i mityczną”, która uczyniła teatr bezpiecznym miejscem, schronieniem, w którym dozwolona jest tylko sztuka.
Szaleństwo opium, bobu tonka, jodły balsamicznej jest podstawą tej rzeźby zapachowej. W jej obliczu wszyscy stają się bezsilni i odczuwają tępy, ostry ból, prawie melancholię brzoskwiniowego serca, które rozgrzewa się w samotności. Szaleństwo to prawie idealny świat złożony z ran, które nieuchronnie pozostawiają blizny po pachnących bruzdach konwalii. Jest to moment, w którym jesteś na scenie, ale myślisz o zamknięciu się w ciemnym budynku i czekaniu, aby rozgrzać siebie i swoje życie.
RODZINA ZAPACHOWA: SZYPROWA / OWOCOWA
NUTY GŁOWY: kadzidło, cedr, konwalia
NUTY SERCA: goździk, brzoskwinia
NUTY BAZY: kadzidło, wetyweria, bób tonka, jodła balsamiczna, labdanum, paczula, wanilia